„Zupy to nasza specjalność” oraz „Jedz smacznie i zdrowo” to dwie kampanie zrealizowane na zlecenie marki WINIARY, które znalazły się w finale konkursu na najlepsze polskie kampanie PR. Pierwsza z nich została nominowana w kategorii PR produktu, natomiast druga w kategorii kampania edukacyjna. Do tegorocznej edycji Złotych Spinaczy wpłynęła rekordowa liczba 178 zgłoszeń.
„Zupy to nasza specjalność” to ogólnopolska kampania marki WINIARY, na którą składały się działania PR, ATL, BTL oraz badanie opinii. Głównym celem było propagowanie zupy jako smacznego i odżywczego posiłku na każdą okazję. W ramach kampanii prowadzono działania skierowane do konsumentów, mediów i liderów opinii w internecie. Kampania została zrealizowana w październiku, który marka WINIARY ogłosiła miesiącem zup. Akcję wspierał serwis internetowy www.WINIARY.pl/ZupyToNaszaSpecjalnosc.
Za przygotowanie koncepcji kreatywnej kampanii „Zupy to nasza specjalność” i działania PR odpowiadała agencja Fleishman-Hillard. Działania w internecie prowadziła agencja Adv.pl. Za zakup mediów był odpowiedzialny dom mediowy MEC.
Drugi nominowany projekt to akcja edukacyjna „Jedz smacznie i zdrowo” skierowana do młodzieży gimnazjalnej w całym kraju. Celem programu było upowszechnianie wśród uczniów wiedzy na temat zdrowego odżywiania, zachęcanie ich do samodzielnego przygotowywania posiłków i spożywania ich w rodzinnym gronie oraz nauka zasad pozwalających ograniczyć marnowanie żywności. Od września do grudnia 2010 r. uczniowie uczestniczyli w lekcjach na temat odżywiana prowadzonych przez nauczycieli w oparciu o cztery gotowe scenariusze zajęć stworzone we współpracy z metodykami. Następnie mogli wziąć udział w konkursie. Ich zadaniem było przygotowanie plakatu lub filmu promującego ideę programu „Jedz smacznie i zdrowo”. 20 zwycięskich klas otrzymało tablice multimedialne, a 50 odwiedziła mobilna kuchnia marki WINIARY, w której uczniowie wzięli udział w interaktywnych zajęciach prowadzonych przez dietetyczkę i kucharza. Materiały dla nauczycieli oraz galerię zwycięskich prac można zobaczyć na stronie internetowej programu www.jedzsmacznieizdrowo.pl.
Partnerem społecznym akcji została Federacja Polskich Banków Żywności, a patronat honorowy objęli Minister Edukacji Narodowej oraz Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych. Pomysłodawcą i realizatorem kampanii „Jedz smacznie i zdrowo” była agencja Eskadra Publica. Działania w internecie prowadziła agencja Adv.pl, a identyfikację wizualną i materiały graficzne przygotowała agencja Point4Art.
Celem konkursu Złote Spinacze jest wyłonienie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów kampanii i akcji PR realizowanych w kraju.
***
WINIARY to marka, która od 70 lat jest gwarancją sukcesu w kuchni. Jej produkty inspirują nowoczesne panie domu do przygotowywania najsmaczniejszych potraw dla całej rodziny. Zupy, buliony, sosy, Pomysły na…, dania instant, majonezy, przyprawy, galaretki, kisiele, czy budynie – w sumie ponad 200 różnych wyrobów kulinarnych WINIARY, które pozwalają w szybki i prosty sposób przyrządzić domowy posiłek.
Link do strony artykułu: https://beta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/dwie-kampanie-winiary-w-finale-zlotych-spinaczy